Pred zavedením

Pred zavedením rôznych metód motivácie zamestnancov by mal vedúci dôkladne analyzovať súčasný stav vecí a overiť totožnosť každého zamestnanca z hľadiska dodržiavania hlavného princípu efektívnosti podnikania - náhody misie zamestnanca a organizácie.
Ak je človek organicky integrovaný do tímu a život organizácie ho nezotláča, ale naopak podporuje osobný rast a rozvoj, potom v tomto prípade bude vysoká motivácia pôsobiť ako katalyzátor zvyšovania efektivity práce. Veľká návratnosť každého zamestnanca zabezpečí najlepšie výsledky spoločnosti, zabezpečí rast zisku, rozšíri horizont podnikateľských vyhliadok. Vývoj nového typu manažérskeho myslenia Hore ↑ Úspech budovania živej a efektívnej organizácie závisí od toho, na ktorých princípoch je stratégia rozvoja podnikania ako celok založená. Bez preháňania zohráva ústrednú úlohu osobnosť vodcu a rozsah jeho myslenia. Pokiaľ ide o tému motivácie zamestnancov, berieme na vedomie iba to, že nasledujúce stereotypy nie sú prijateľné v myslení prvej osoby na podnik: Práca nie je najzaujímavejšie povolanie na pracovisku. Zamestnanci nepremýšľajú o kvalite a efektívnosti svojej práce. Bez neustáleho monitorovania nie sú záväzky plne implementované. Ľudia sú ľahostajní, s výnimkou platov a prémií. Ak sú zamestnanci spokojní, peňažná hodnota ich práce je príliš vysoká. Moderné princípy motivácie sú založené na rovnakej spolupráci, jasnom stanovovaní úloh a mapovaní priorít.






 Účasť zamestnancov na procese monitorovania výsledkov umožňuje vytvoriť si vlastný názor na to, čo je potrebné zmeniť, aby sa zvýšila efektívnosť bez rizika bezpečnosti a dôvernosti. Metódy motivácie je možné rozdeliť do niekoľkých skupín. Hore ↑ Podiel na osobnosti Jedným z najúčinnejších spôsobov motivácie je podľa samotných zamestnancov perspektíva kariérneho rastu. Zamestnanec si uvedomil svoje schopnosti v tejto pozícii a ukázal vysoký výsledok, čím zvyšuje jeho šance na zlepšenie. Vďaka jeho úsiliu má teraz riadny manažér príležitosť rásť na vrcholového manažéra. Je dôležité, aby zamestnanec pochopil, aký dôležitý je jeho názor pri riešení globálnych úloh spoločnosti. Keď vedenie berie do úvahy užitočné nápady a odporúčania zamestnancov spoločnosti, zvyšuje sa tak motivácia tímu, ako aj pravdepodobnosť identifikácie a riešenia sporných a protichodných, a teda oslabenia podnikových okamihov. Mnoho známych podnikateľov v motivačnom systéme pripisuje veľký význam osobnému kontaktu zamestnancov s vedúcim spoločnosti. Ak sa uchýlia k takémuto prístupu, keď komunikácia s nepovinným stavom je súčasťou praxe spoločnosti, znamená to zvýšiť názor zamestnanca na seba ako na profesionála, ktorého vedenie oceňuje. Recoil netrvá dlho. Pre najcennejších zamestnancov ponúkajú niektoré spoločnosti možnosť pracovať na individuálnom rozvrhu v kancelárii alebo na diaľku. Existujú štatistiky, ktoré pri práci doma zvyšujú produktivitu a sú motivujúcim faktorom.


Významné uznanie hodnoty zamestnanca Hlavným motivačným motívom je motivácia vo forme platu alebo bonusu. Iné metódy ho iba dopĺňajú. Preto je na začiatku potrebné určiť úroveň materiálnej kompenzácie, ktorá vytvorí podmienky pre efektívne plnenie povinností, ale nebude nadhodnotená a nezníži túžbu po profesionálnom raste. Ďalšou z materiálnych metód motivácie, ktoré sa nedávno zaviedli do praxe, je účasť zamestnancov na základnom imaní spoločnosti. Majetková účasť, alebo opcia, vám umožňuje vyhrať dvoma smermi naraz: kapitalizácia podniku v dlhodobom horizonte rastie a lojalita zamestnancov voči spoločnosti sa zvyšuje, čo znižuje odlev kvalifikovaných pracovníkov.