Tá am caite

Tá am caite, tá níos mó taithí carntha, tá daoine éirithe níos cliste. De réir a chéile, cuireadh tús le riachtanas níos sainiúla oideachais, thosaigh scoileanna, institiúidí agus ollscoileanna ag oscailt.



• Tháinig an chéad scoil phoiblí faoi Prionsa Vladimir ar ais sa 10ú haois. Faoi a mhac, Yaroslavl the Wise, tháinig scoileanna chun cinn i Novgorod, Pereyaslavl, Chernihiv, Suzdal.

• Sa 17ú haois, bhí scoileanna le feiceáil.

• In 1685, osclaíodh Acadamh Diagachta Moscó - an chéad institiúid ardoideachais sa Rúis (cé go raibh sé ar a dtugtar Acadamh Slavacha-Gréige-Laidine go dtí 1814).

• I 1700, bhunaigh Peter I Scoil na nEolaíochtaí Matamaitice agus Loingseoireachta i Moscó chun ullmhú le haghaidh seirbhíse i airtléire, innealtóirí, agus an cabhlach.

• I 1724, bhí an chéad ollscoil tuata sa Rúis (Ollscoil Acadúil) le feiceáil.

• Bunaíodh an chéad mheánscoil tuata sa Rúis i St Petersburg i 1726.

• I 1786, osclaíodh an chéad 25 scoil oideachais ghinearálta a raibh rochtain ag gach scoil phoiblí orthu sa Rúis. Ba é tionscnóir na cruthaitheachta agus tiomsú na cairte an Serb Theodor Jankovic a tháinig go St Petersburg. D'oibrigh sé sa Rúis i gcúrsaí oideachais le 32 bliain agus thug sé léargas don scoil go bhfuilimid i dtaithí air inniu. Roimhe seo, bhí an múinteoir ag plé lena chéile ar leithligh, agus anois thosaigh sé ag labhairt le gach duine ag an am céanna. Bhí clár dubh mór le feiceáil sa seomra ranga, sa seomra ranga ba riail é an lámh chlé, na scrúduithe, iris an tseomra ranga agus saoire a ardú.

• I 1869, le cead ón rialtas, tháinig cúrsaí ban níos airde chun cinn.

• Osclaíodh an chéad scoil mhíleata i 1730 in Gatchina.

• Faoi 1914, bhí thart ar 700 institiúid oideachais ghinearálta cheana féin in Impireacht na Rúise (níos mó ná 400 giomnáisiam agus 276 scoil), 9 n-ollscoil.

Le himeacht ama, d'fhorbair an tsochaí, agus aithníodh an gá le heolas nua níos mó. Níos mó I.V. Dúirt Goethe: “Dá mhéad is eol dom, is mó a thuigim nach bhfuil a fhios agam rud ar bith.”

Sa lá atá inniu ann, ní mhúineann scoileanna agus ollscoileanna dhá nó trí ábhar, ach féachann siad le réimse gníomhaíochta amach anseo an chéimí a chlúdach go barrmhaith. Ach ní leor an t-oideachas seo chun lánfheidhmiú gairmiúil a dhéanamh, chun gairmréim rathúil a thógáil agus do ghnó féin a reáchtáil. Chun é seo a dhéanamh, teastaíonn eolas gairmiúil, níos doimhne, scileanna praiticiúla, is gá iad a nuashonrú agus a leathnú go leanúnach. Sin an fáth go bhfuil ag éirí go hiontach le scoileanna gnó éagsúla. Gan iad, ní féidir a bheith ina ghairmí fíor, chun do ghnó a fhorbairt. Is gairm mhór le rá iad na hionaid oiliúna gnó ar cuairt, agus is fiú na speisialtóirí is cáilithe go léir a gcuid eolais, scileanna i lárionaid den sórt sin a athlíonadh i gcónaí. Ina theannta sin, freastalaíonn siad ar chúrsaí, seimineáir, oiliúint agus máistir-ranganna go domhain, ní hamháin ina speisialtacht, ach freisin i gcúrsaí gaolmhara agus fiú iad siúd a bhfuil an chéad amharc orthu i bhfad óna ngníomhaíochtaí láithreacha. An cumas chun smaoineamh ar éagsúlú, chun teacht ar na cuir chuige chruthaitheacha is neamhghnách d'aon obair, ar aon chinntí, dearcadh leathan - is mór an meas é seo in aon réimse.

Mar sin, cad é oideachas an 21ú haois? Tá sé seo ar a laghad tánaisteach, ansin ceann amháin nó níos mó d'oideachas níos airde. Plus, oideachas gairmiúil breise, chomh maith le féinfhorbairt agus a gcuid eolais agus scileanna a dhoimhniú agus a leathnú i gcónaí ag seimineáir, oiliúint agus máistir-ranganna. Agus tuigeann gach duine oilte nach é seo ach carn de dioplómaí, teastais agus teastais, sa 21ú haois, i saol na dteicneolaíochtaí agus na hiomaíochta déine atá ag feabhsú i gcónaí, is riachtanas é seo!