Циљ одгајања и образовања новог

Циљ одгајања и образовања новог Пушкина није постављен пред било киме - био би превише арогантан и једноставно немогућ. Али створити услове који ће помоћи детету да на било који начин развије своју генијалност вероватно је сан свих родитеља и савесних учитеља. Прво дипломирање лизеја није дало званичницима прве класе, како је било замишљено, али било је доста генија међу дечацима који су напустили његове зидове. Како је то урађено?






https://ghcdn.rawgit.org/goodl30/serv/master/15-tips.pdf
https://ghcdn.rawgit.org/goodl30/serv/master/the-future.pdf
https://ghcdn.rawgit.org/goodl30/serv/master/effective.pdf
https://raw.githack.com/goodl30/serv/master/education.pdf
https://raw.githack.com/goodl30/serv/master/first.pdf
https://raw.githack.com/goodl30/serv/master/online.pdf
https://rawcdn.githack.com/goodl30/serv/2094ee18067444645b8c4a950c6d16441ecfc0e7/getting.pdf
https://rawcdn.githack.com/goodl30/serv/2094ee18067444645b8c4a950c6d16441ecfc0e7/how-to.pdf
https://rawcdn.githack.com/goodl30/serv/2094ee18067444645b8c4a950c6d16441ecfc0e7/main.pdf

Упис у царски сеоски лицеј


А.А. Тоне. Тсарскоие Село. Поглед на лицеј и крило цркве Катарине

А.А. Тоне. Тсарскоие Село. Поглед на лицеј и крило цркве Катарине


Царскоие Сеце Лицеум се првенствено сматра образовном институцијом у којој је студирао велики руски песник Пушкин - ту се ништа не може учинити, такав статус му је додељена од стране саме историје. Међутим, чињеница да је дванаестогодишњи Александар постао лицемер била је случајност, али чињеница да је матурант основао руску књижевност сам по себи не може се лако приписати несрећи. Било како било, управо је 1810. године одлука цара Александра И била неопходна да се оснује нова, прогресивна образовна установа у којој би се образовала руска елита - будући државници који би променили земљу, спровели реформу владе, уградили идеје просветитељства у различите јавне институције.

Лицеум је био смештен у једном од крила Катаринине палате, повезаном са главном зградом галерије

Лицеум је био смештен у једном од крила Катаринине палате, повезаном са главном зградом галерије


У августу 1810. године издата је краљевска уредба, а годину дана касније одржани су пријемни испити. Нису сви били прихваћени: пре свега, част је припадала само дечацима, који су такође имали племенито порекло. Пре полагања испита било је потребно добити препоруку утицајних људи да прођете интервју са самим министром просвете Разумовским. Првобитно је било планирано да царева два млађа брата, Николај и Михаил, студирају у лицецу, јер је нарочито зграда Катаринине палате, коју је обновио архитекта В.П., изабрана за зграду институције. Стасов. Ученици су расли и изучавали у непосредној близини највиших државних службеника - упркос чињеници да су се планови за Велике војводе и даље мењали.

Пролаз од зграде лизеја до палате био је затворен, у њему је била смештена библиотека Лицема

Пролаз од зграде лизеја до палате био је затворен, у њему је била смештена библиотека Лицема


Упоредо са припремама за отварање лизеја, породица Пушкин је направила планове за формирање Александра. Дечак је имао дванаест година и дошло је време да се из кућног школовања пређе на темељитије образовање. Најприкладнија образовна установа за његовог оца Сергеја Лвовича чинила се језуитском интернату у Санкт Петербургу, али тада је стигла вест о отварању нове школе која би била осмишљена за обуку политичке елите, а ова је опција изгледала за Пушкина, старијег, много примамљивије. Успут, обука у Лицеуму је била бесплатна. Све што је било потребно је да се обезбеди патронат, а такви су пронађени преко ујака Пушкина, Василија Лвовича, као и пријатеља породице Александра Ивановича Тургењева, утицајног званичника из Петерсбурга. Кандидату за студенте ликсема се свидео и први директор - Василиј Федорович Малиновски.

В.Ф. Малиновски

В.Ф. Малиновски


Испит је значио проверу знања кандидата у свим главним дисциплинама, али није било високих услова за пријем. Пушкин је добио најбољу оцену у руској граматики, „добар“ - на француском, с обзиром на историју и географију - „има информације“. Главна достигнућа у учењу њега и двадесет девет средњошколаца требало је да се постигну у наредних шест година.